Aktiv med gigt-dage i fem østjyske kommuner

Mangler du inspiration til at være mere aktiv i hverdagen sammen med andre? Så skal du være med til Gigtforeningens Aktiv med gigt-dage, der er for seniorer med gigt. Her får du viden om forskellige fysiske aktiviteter og møder andre, der lever med gigt.

Når du som senior kommer til Aktiv med gigt-dage, kan du i fællesskab med andre seniorer være med til forskellige aktiviteter som SMART training, cykling, gå-grupper og andre lokale aktivitetstilbud i naturen. Med dagene får du viden om at være mere aktiv i hverdagen, og du kommer til at møde andre seniorer i samme situation som dig.

Aktiv med gigt-dagene indeholder blandt andet

• Oplæg ved ph.d. Knud Ryom om det sunde seniorliv.
  • To workshoprunder, hvor du kan prøve forskellige bevægelsesaktiviteter; f.eks. SMART training, cykling for seniorer, gå-grupper og andre lokale aktivitetstilbud.
  • Hyggelig fællesspisning for alle deltagere, hvor I kan komme hinanden ved.
  • Pris 50 kr.

Dagene bliver afholdt i uge 33 og 34 i Aarhus, Skanderborg, Syddjurs, Randers og Odder kommuner.

Prøv dig frem, og find ud af, om du er til gåture, cykling, krolf, hjernegymnastik/SMART training, naturtræning eller noget helt sjette.

Hvor og hvornår?

Skal du være frivillig?

Vi vil så gerne være med til at tilbyde de østjyske seniorer muligheder for et sundere, mere aktivt liv. Og derfor har vi brug for dig. Du kan blive både cykelvært og gå-vært for dit eget hold - hvor du sætter tempoet og bliver del af et fedt sammenhold.

Lyder det som noget for dig, så kan du læse meget mere og tilmelde dig, her.

Siden bliver løbende opdateret med mere information.

Senest opdateret 13.06.2023

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte projektleder Charlotte Lykke og høre nærmere. Send en mail til sundeseniorer@Gigtforeningen.dk eller ring på telefon 39 77 80 92.

Sunde seniorer med gigt er lavet i partnerskab med DGI Østjylland og fem østjyske kommuner, Skanderborg, Odder, Syddjurs, Aarhus og Randers. Projektet er støttet af Trygfonden.

DGI Logo           TrygFonden logo