Mød en frivillig: Ellen – frivillig i MIG-netværk

Mød Ellen, der er med i et projekt kaldet 'MIG-netværket'. MIG står for ’Midt I livet med Gigt’ og henvender sig til mennesker med gigt i alderen 35-55 år. Ellen arbejder også for at skabe synlighed omkring kreds-aktiviteter, blandt andet på Facebook.

"Jeg kan gøre en forskel hjemme fra sofaen"

Ellen Kristiansen er PR- og webansvarlig i Hovedstad Nord-kredsen. Hver gang et arrangement er planlagt, sørger hun for, at alle, som har interesse, kan læse om det.

"Rollen som PR-ansvarlig er helt perfekt, da den giver mig mulighed for at gøre en forskel for andre mennesker med gigt, samtidig med at jeg kan passe mit job som kordegn og få familielivet til at hænge sammen," fortæller hun.

Ellens opgaver er blandt andet at opdatere Hovedstad Nord-kredsens Facebook-profil og skrive tekster om lokale arrangementer til Gigtforeningens hjemmeside.

"Opgaverne tager ikke oceaner af tid, og jeg kan udføre dem hjemme fra sofaen. Og selvom jeg ikke er med til alle arrangementerne selv, nyder jeg følelsen af at gøre et vigtigt stykke arbejde ved at udbrede kendskabet til dem."

Da Ellen i 2014 fik konstateret leddegigt, savnede hun at være sammen med andre, som forstod hendes udfordringer.

"Men de fleste af Gigtforeningens lokale aktiviteter lå om formiddagen. Og der er jeg jo på arbejde," siger hun.

Af samme grund er Ellen med i en arbejdsgruppe, som planlægger et projekt under navnet MIG-netværket. MIG står for ’Midt I livet med Gigt’ og henvender sig til mennesker med gigt i alderen 35-55 år.

"Jeg har længe drømt om et fællesskab for os, der er for gamle til FNUG (Foreningen af unge med gigt), men for unge til at være på pension. Vi regner med at arrangere to hyggelige samlinger om året, og det første arrangement kommer efter planen i efteråret 2020. Jeg tror, det bliver rigtig godt!" siger Ellen.

Overvejer du at blive frivillig?

Vil du også være med til at gøre en forskel for mennesker med gigt? Så meld dig som frivillig her:

Bliv frivillig – kontakt en frivillig nær dig

Senest opdateret 21.11.2019